Kompleksowa obsługa nieruchomości
Obsługa księgowa zakres czynności:
- prowadzenie księgowości Wspólnot Mieszkaniowych zgodnie z aktualnymi przepisami i standardami,
- kontrolowanie i przeprowadzanie rozliczeń wspólnot mieszkaniowych z kontrahentami,
- sporządzanie sprawozdań i zeznań w imieniu Wspólnoty Mieszkaniowej na potrzeby Urzędu Skarbowego i Głównego Urzędu Statystycznego,
- prowadzenie indywidualnych kartotek finansowych dla właścicieli lokali wraz z dostępem za pośrednictwem internetu do e – kartoteki,
- sporządzanie szczegółowych kalkulacji kosztów dla nieruchomości - wykonywanie planów finansowo – gospodarczych - przygotowywanie rocznych sprawozdań finansowych (rachunek kosztów, bilans oraz rozliczenie funduszu remontowego),
- dokonywanie okresowych rozliczeń kosztów dostawy mediów, czyli zimnej wody i odprowadzania ścieków, ciepłej wody i centralnego ogrzewania, ewidencjonowanie lokali wraz z urządzeniami pomiarowymi,
- bieżące analizowanie kosztów ponoszonych przez wspólnoty mieszkaniowe - kontrolowanie finansów mające na celu zachowanie tzw. płynności finansowej.
Obsługa prawna zakres czynności:
- opracowywanie i opiniowanie zawieranych umów;
- przygotowywanie wzorów uchwał i innych aktów prawnych Wspólnot (regulaminy, statuty),
- reprezentacja Wspólnoty w stosunkach pomiędzy właścicielami,
- reprezentowanie Wspólnoty przed organami administracji publicznej na podstawie udzielonego pełnomocnictwa.
Techniczne utrzymanie nieruchomości zakres czynności:
- prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości zgodnie z przepisami prawa budowlanego,
- zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących ich wyposażenie techniczne zgodnie z wymaganiami prawa budowlanego,
- nadzór nad zapewnieniem dla nieruchomości dostaw energii elektrycznej, energii cieplnej, wody, gazu, odprowadzania ścieków i wywozu nieczystości oraz weryfikacja zawartych wcześniej umów z dostawcami ww. mediów pod względem zgodności z prawem i ewentualne zawarcie nowych umów,
- kontrola nad utrzymaniem w należytym stanie porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku oraz terenów służących do wspólnego użytku właścicieli lokali a także chodników przed nieruchomością oraz innych terenów, jeżeli obowiązek taki wynika z zawartych umów bądź innych postanowień,
- nadzór nad pracą firm odpowiedzialnych za konserwacje instalacji technicznych w budynku,
- zawieranie stałych umów w zakresie usług konserwacyjnych całodobowych (elektrycznych, sanitarnych, ciepłowniczych, itp.) i kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków w celu zapewnienia właścicielom i najemcom lokali korzystania z oświetlenia, ogrzewania, dostawy wody i odprowadzania ścieków, gazu, domofonów, dźwigów osobowych, zbiorczej anteny telewizyjnej i innych urządzeń należących do wyposażenia nieruchomości wspólnej,
- przygotowywanie procedury wyboru ofert na wykonanie robót remontowych w nieruchomości Wspólnoty,
- zbieranie ofert i negocjowanie warunków dotyczących umów o dostawy, roboty bądź usługi związane z utrzymaniem nieruchomości oraz doradztwo w ww. zakresie.